EINI NURMI
yhteisöpedagogi (AMK), työhönvalmentaja, 26v.

Olen 26-vuotias janakkalalainen Vihreiden kuntavaaliehdokas, humanisti ja ”ikuinen optimisti”. Valmistuin joulukuussa yhteisöpedagogiksi (AMK) ja työskentelen maahanmuuttajataustaisille suunnatussa

työllisyyspalvelussa. Aikaisemmin olen valmistunut maalariksi, opiskellut
ruotsiksi sisustusalaa, työskennellyt niin apulaismyymäläpäällikkönä, yksilövalmentajana kuin koulunkäyntiavustajanakin pienluokalla. Olen ollut työtön, palkkatuetussa työssä, opiskelija ja työntekijä. Omakohtaista kokemusta on siis jo monenlaisesta, eikä yhteiskuntamme tukijärjestelmätkään ole vieraita.

Olen alun perin lähtöisin Espoosta, mutta löysin aikuisiällä Janakkalasta kodin. Asun Turengissa rivitalokaksiossa ja arjen pyörityksen jaan avomiehen kanssa. Arjessani ehdottomasti parasta on antoisa työ, ystävien
tapaaminen, liikunta ja luonto. Janakkalan upea luonto; metsät, vesistöt ja harjut ovat ihastuttaneet minua jo vuosia ja luonto onkin ehdottomasti yksi tämän kunnan parhaista puolista. Meidän täytyy pitää siitä huolta ja tehdä siitä myyntivaltti, jotta voimme saada kuntaan uusia janakkalalaisia! Omalta osalta hienoin kokemus Janakkalan luonnosta on Räikälänjoki kesäisenä iltana auringon jo laskiessa.

Kohtaan päivittäin työssäni erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä ja nämä kohtaamiset ovat avanneet silmiä monille epäkohdille yhteiskunnassamme. Haluan osaltani olla tekemässä päätöksiä, joissa ihminen nähdään yksilönä, eikä pelkästään osana huolestuttavia tilastoja. Ihmisten kohtaaminen ja kuuleminen on ensiarvoisen tärkeää, jotta pystymme löytämään ratkaisuja suuriin yhteiskunnallisiin ongelmiin, kuten työttömyyteen, nuorten syrjäytymiseen sekä rasismin ja eriarvoistumisen lisääntymiseen.

Janakkalan tulee tehdä laajaa seutukuntayhteistyötä ja toimia aktiivisesti yhteistyössä kuntamme yritysten ja järjestöjen kanssa. Eri sektoreiden lähentyessä löydämme järkeviä ratkaisuja sote- ja maakuntauudistukseen valmistautuessa. Yksityiseltä ja kolmannelta sektorilta löytyy paljon
osaamista, jota voimme hyödyntää myös oman kuntamme kehittämisessä esim. liikunta- ja harrastuspalveluiden osalta. Yhteisten palveluidemme täytyy toimia mahdollisimman matalalla kynnyksellä.

On myös ehdottoman tärkeää, että investoimme lapsiin ja nuoriin ja otamme heidät mukaan päätöksentekoon. Lapset ja nuoret näkevät mahdollisuuksia usein sielläkin, mistä me aikuiset emme olisi niitä osanneet etsiäkään. Kehitetään sekä koulujamme että muita lasten ja nuorten palveluita ja varmistetaan, että jokainen lapsi saa parhaimman mahdollisen alun elämälleen
tässä kunnassa.

Haluan, että Janakkalassa tehdään välittäviä ja kestäviä päätöksiä ja pidämme huolta jokaisen kuntalaisemme hyvinvoinnista.

Yhdessä rakennamme avoimen kunnan, jossa kuunnellaan, kohdataan ja pidetään huolta.

Facebook: https://www.facebook.com/eininurmi.vihreat/
Instagram: https://www.instagram.com/einikatariina/